«Дрони-гвинтокрили на захисті України.»

 Тема: Дрони-гвинтокрили на захисті України.

Мета: Поглибити та розширити знання учнів, здатність до їх практичного застосування;

-         Розвивати логіку мислення, вміння будувати алгоритми дій, активізувати самостійність, вміння відстоювати свою точку зору, робити самооцінку знань;

-         Зацікавити ліцеїстів до вивчення шкільних дисциплін через впровадження нетрадиційних форм проведення уроків, підготовки проектів з використання сучасних технологій;

-         Усвідомити пріоритетне значення фізики для об’єктивного пізнання матеріального світу та провідну роль фізики, як фундаментальної науки, у визначенні темпів і напрямку науково-технічного розвитку суспільства.

Обладнання: підручник з фізики Божинова 10 клас, презентації,  мультимедійна дошка, ноутбук, дрони, набір тягарців.

Тип : комбінований .

Хід


  • Актуалізація опорних знань

-         Які зміни у повсякденному житті дали поштовх до вивчення та використання дронів-гвинтокрилів ?

  •      Фронтальне опитування

-         Який рух називають вільним падінням тіл?

-         Яким є характер цього руху?

-         Якою є траєкторія руху тіла, кинутого вертикально? Горизонтально? Під кутом до горизонту. Наведіть приклади.

Запишіть формулу:

-          для розрахунку дальності польоту тіла, рух тіла горизонтально;

-          максимальна висота підйому, рух тіла вертикально вгору;

2.     Повідомлення теми та мети уроку

  •  Вивчення нового матеріал

-         А чи знали ви , що Леонардо да Вінчі окрім митця був ще видатним інженером?

https://storymaps.arcgis.com/stories/f990c9b417e148c6b8f5292c40b3d7aa 

-         Хто з видатних авіаконструкторів українського походження зробив прорив у освоєнні неба? 

-         Видатним авіаконструктором Ігорем Сікорським було сконструювало перший гвинтокрил.

https://storymaps.arcgis.com/stories/5b5be5a672b04dcdaa0886d973d6a0bd

-         Що таке дрон?

-         Хто сконструював перші дрони?

(Французький інженер-конструктор  Етьєн Едмон Омішен.)

https://storymaps.arcgis.com/stories/149f29214a1c4a038715fe3ea3349084

-         Які види дронів ви знаєте?

https://storymaps.arcgis.com/stories/c1452a7cfe6f48459a92a08cd2fb3121  

  • Закріплення вивченого матеріалу

-         Чи знали ви , що дрони розроблялися для цивільного застосування, а не для військового?

1.     Розв’язування задач

Задача 1. Український БпЛА Фурія ( мал. 1) летить горизонтально зі швидкістю 90км/год, на висоті 0,5км. На якій відстані від ворожого корабля у Чорному морі повинен скинути детонуючий заряд, масою якого можна знехтувати.


 

Задача 2. Снаряд зенітної гармати української армії, випущений вертикально вгору зі швидкістю 2700км/год, досяг ворожого безпілотника через 3с ( мал. 2). На якій висоті було підбито дрон загарбників? Яка швидкість снаряду в момент досягнення цілі?


2.     Проведення експерименту

-         Чи можливо за допомогою дронів перенести вантаж певної маси, дослідити наслідки стихії та зробити фото місцевості?

Опис експерименту:  два дрони  розміщуємо на робочій платформі, до одного з дронів прикріплюємо тягарець за допомогою нитки, запускаємо дрони, спостерігаємо за рухом дронів та їхнім приземленням.

-         Отже ми під час експерименту спостерігали як вантаж впливає на керованість дрону та точність посадки.

  •   Домашнє завдання

- Описати, які явища та закони мали місце під час досліду і могли вплинути на результат експеременту ,  окрім навантаження?

  •   Підсумок уроку

-         А що ви нового дізналися сьогодні на уроці? Що здивувало? Що сподобалося?

-         Сьогодні під час уроку ми дізналися багато цікавого. Зокрема про видатні постаті, які зробили великий внесок у створення та розвиток дронів, що стоять на захисті нашої держави.

  • Працюючи над проблемою «Використання міжпредметних зв’язків на уроках фізики» доречним було проведення інтегрованого уроку з фізики, історії та Захисту України. Тому що інтегровані уроки мають велике значення для розвитку освіти в умовах сучасного життя. Учні отримують можливість самостійно опрацьовувати матеріал, займатися пошуковою діяльністю, створювати проекти, використовуючи сучасні технології. Такі уроки сприяють розкриттю наукових законів та умов їх прояву в різних галузях науки та сферах практичної діяльності; розкривають багатогранності можливостей застосування набутих знань учнів  з метою формування творчої особистості учня, розвитку його здібностей.

Коментарі